قالب وردپرس درنا توس
Home / World / Boris Johnson does not need Fox News. He can always rely on the telegraph

Boris Johnson does not need Fox News. He can always rely on the telegraph



There is no television equivalent in the United Kingdom, as broadcasters demand impartial and precise rules, especially during election campaigns. But Prime Minister Boris Johnson has a cheerleader in print and online – the Daily Telegraph.
The 164-year-old publication is one of Britain's premier leaflets, which is widely used in political circles and is frequently cited in the top of the country television programs. And, for a long time, he was an impartial advocate of Johnson's Conservative Party – in 2015, the newspaper was fined £ 30,000 ($ 38,500) for violating direct marketing rules after emailing its readers He had been affiliated with the newspaper for more than three decades ̵
1; once he earned hundreds of thousands of pounds a year by writing a weekly column. He was a Brussels correspondent between 1989 and 1994, where he often wrote critically about the European Union and sometimes made false claims about EU plans to regulate everything, from condom sizes to chips, according to the Financial Times.

It's a relationship that works for both parties.

Like many others in the industry, the Telegraph is suffering from a declining readership but, according to The Publishers Audience Measurement Company reaches more than 20 million print and online users per month. The planned withdrawal of Britain from the European Union, for which Johnson advocates, is reinforced.

Editor Chris Evans recently said that the Brexit for the newspaper is "brilliant" and would help increase subscribers to 500,000 in 2020, 100,000 more than this year.

"Thank you Boris, thank you Brexit," Evans told the Society of Editors, according to Press Gazette .

Some Telegraph journalists are less satisfied with their relationship with Johnson and say critical coverage of the Prime Minister is undesirable.

Earlier this month, the newspaper sprayed a Johnson column over the top half of its front page, defining it as the exclusive starting point for the Conservative Party's campaign. A citation in the huge column compares the rival Labor leader, Jeremy Corbyn (19659002), to Johnson on Monday in a televised debate, with the brutal dictator Joseph Stalin (19659013). British Newspapers Frequently Give Columns According to Professor Charlie Beckett, director of the Polis Think Tank for Journalism and Society at the London School of Economics, politicians, especially those who agree with their well-known ideologies, run wild.

Scientists say it takes more than the views of a newspaper to influence a voter, but the telegraph's close relationship with a seated prime minister has never been seen in modern British history, Beckett said.

The most enthusiastic, most affectionate relationship … it's unprecedented, "Beckett said, adding that it was unusual" for a politician to maintain such a strong and regular relationship with a newspaper when in office and in power ,

  39; s many suns play on both sides of Brexit

"Chicken Feed" salary

Johnson is also a former publisher of The Spectator, a weekly political and current affairs magazine owned by the same parent company as the Telegraph, and remained in that position until 2005, even after he became a Member of Parliament in 2001. A successful run for the Mayor of London in 2008, Johnson catapulted onto the international scene, until then writing a regular column on the telegraph, which he also controversially recorded as mayor, calling the annual salary – 250,000 pounds at the time. $ 321,000) – "chicken feed," claiming he spent little time on the columns because he wrote "very fast." [19659011] Johnson returned to parliament in 2015 and had to give up his paid side appearance when he became British foreign minister in 2016. But he got it back when he left the government two years later and was rewarded with a cover page splash in the telegraph, in which he crowed: "He's coming home."

According to a recent disclosure to Parliament, in 2018 he received £ 275,000 ($ 353,000) for approximately "10 hours" of work per month. The publication stopped paying Johnson when he became prime minister in July, but his letter continues to be published.

In Newsroom

His columns and the broad support of the newspaper for the conservative party leader are not generally welcomed in the Telegraph newsroom, current and former employees told CNN Business. Some questioned the pay of a public figure, while the newspaper had financial difficulties in recent years. Others said the newspaper had not benefited enough from the relationship, in the form of knives and exclusives.

Although there is no official edict that employees can not criticize Johnson in their articles, political reporters at the Telegraph are respected by their peers. There is an understanding that such stories are undesirable, several sources said. "It's not like there's a sense of balance," a former reporter who did not want to be named told CNN Business.

"[The leadership] always revered him, they always rightly or wrongly assumed that the readers also worshiped him," the former reporter added.

A spokesman for the telegraph said, "Like other media organizations, we stick to solid editorial standards."

Johnson's column has caused the telegraph some headaches. Last year, he unleashed a political storm after comparing Muslim women in full-face Burkas with "mailboxes." The paper has had to make several corrections to its columns, including one published in June, claiming that the UK will "become the largest and most prosperous economy in the hemisphere". Media regulators considered this to be wrong, as Johnson extrapolated beyond the period indicated in the forecast data, which also focused only on Europe.
  The UK economy is growing the slowest each year in a decade with the upcoming election campaign.
  Dirt dossiers are released in the British election campaign. And there will be much more to come.
The newspaper's billionaire shareholders, David and Frederick Barclay, are reportedly about to sell after the Telegraph Media Group slumped by 94% in 2019. [19659046] Steve Bannon, former White House chief strategist and former publisher of far-right online outlet Breitbart, is apparently interested in buying. He told the rival newspaper Times that he wanted to make the Telegraph an "international brand that promotes populist nationalism."

It's not clear how serious Bannon means buying. His spokesman declined to submit a comment to the recording to CNN Business. But if Bannon buys the newspaper, most likely with the support of other investors, the love for Johnson would probably continue.

In a clip from the documentary film by American filmmaker Alison Klayman about Bannon titled "The Brink," Bannon gets in close contact on the front page of the telegraph with the title "He's Back" before an important Brexit speech shown with Johnson.


Source link